HOME

学生・保護者の皆様へ

このページでは新型コロナウイルスへの対応(授業、キャンパス入構など)をまとめております。

 
武蔵野大学は仏教精神を基盤とした人格教育のもと、人命に関わる問題に強い意識を持ち続けています。一人ひとりの命を救うという観点に立てば、新型コロナウイルス感染の脅威はまだ予断を許さない状況にあります。制限の緩和に伴い、学生・教職員一人ひとりが自覚と責任を持ち、「感染しない・感染させない」行動を徹底するようお願いいたします。
新型コロナウイルスまとめバナー2
新型コロナウイルスまとめバナー
For English
本学の新型コロナウイルス感染予防に関するガイドラインを閲覧できます、下記リンクよりご確認ください。
 
学生の皆さんは、新型コロナウイルス感染拡大に伴うよくある質問を掲載していますので、お問い合わせの前に下記リンクからお読みください。
 
※新型コロナウイルス関連のお知らせについては、「新型コロナウイルス関連ピックアップ一覧」をご確認ください。
※教員向けの授業対応等のお知らせについては、MUSCATの「大学からのお知らせ」にて順次ご案内しております。

【キャンパス入構】

感染拡大防止策に留意して入構可能です。
 各キャンパスへの入構方法はこちら「武蔵野キャンパス」「有明キャンパス」からご確認ください。

入構にあたっては「武蔵野大学 新型コロナウイルス感染予防に関するガイドライン」をご確認ください。

【事務取扱】

3月22日(月)より、窓口・電話対応は通常通り(平日8:45~17:00)となります。但し、新型コロナウイルス感染拡大防止のため、メールまたは電話での問い合わせを推奨します。問合せ先については「緊急事態宣言解除に伴う授業等の対応について」をご確認ください。

【授業】

感染防止対策を行いつつ、対面授業を再開します。対面授業の方針については、こちらをご確認ください。
【重要】令和3(2021)年度の授業方針(対面授業の実施)について

【オンライン授業】

ICTを活用した授業支援ポータルサイト」(必ずアクセスすること。閲覧には武蔵野大学のGoogleアカウントによるログインが必要です)
大学の無線LANの設定や、Microsoft Teams,Zoomなどオンライン授業で利用するソフトウェアのインストールについては、上記サイト内の「オンキャンパス授業受講ガイド」を確認してください。
 
MUSICヘルプデスク
Zoom, Microsoft Office, Gmail, Google Classroomなどの使い方は、ヘルプデスクのサイトで確認してください。
※MUSICとは、Musashino University Smart Intelligence Centerの略称で、本学における情報・メディア教育の推進を図ることを目的とした組織です。


【図書館】

座席数を減らし、感染防止対策を図りながら、午前午後の入れ替え制で開館いたします。
郵送貸出は行っております。
詳細については、図書館サイトをご覧ください。
また、休館中でも使えるオンライン資料のページをご覧ください。

【マルチメディア教室(PCルーム)】

マルチメディア教室(PCルーム)は、オンライン学修環境が不十分な学生に限定し、入退室管理と感染防止対策を徹底して、三密を避ける対策を図りつつ、事前予約制でご案内しております。
※予約方法等については、別途MUSCATでご案内いたします。

【食堂】

人数制限を設け、座席の間隔を空けての使用を許可します。飲食中は極力話さないようにしてください。
なお、当面の期間、食堂の営業は休止とさせていただきます。

【学生ホール】

両キャンパスで利用可能です。人数制限等の感染防止策を講じていますので、飲食中は極力話さず、食事以外はマスクを着用し、大声での会話は避けてください。

【自習室】

育成プログラム及び法曹・士業プログラム自習室は使用禁止としています。使用再開についてはMUSCATでお知らせします。
大学院自習室は予約制の上、使用できます

【課外活動】

感染防止策を遵守した上での活動については、学生部長の許可制で認めます。
活動にあたっては大学への事前の申請が必要です。

【進路支援】

キャリアアドバイザー面談をオンライン及び対面で、就職講座、企業説明会などをオンライン及び一部対面で実施しています。

【海外渡航・渡日】

原則、学生・教職員の海外渡航は禁止とします。
また、日本に帰国・入国後14日間は大学キャンパスへの入構や葛西国際寮等の関係施設への出入りを禁止します。
14日間は自宅等での経過観察期間として体調と体温を記録してください。入念に体調の観察を行うとともに、やむを得ない場合以外は自宅に滞在し、他人との接触を避けて自宅で過ごしてください。

詳細は「新型コロナウイルス感染予防に関するガイドライン」をご確認ください。

【留学プログラム】

全ての国への派遣を中止しています。

【その他】

以下の施設は利用できます。
有明キャンパス :イングリッシュスペース(1号館3階)・アジアスペース(1号館5階)、CLS (2号館1階)
武蔵野キャンパス:国際交流スペース(1号館1階)、CLS(5号館1、2階)
 
※CLSはグループ活動を禁止とし、個人の自習スペースとしてのみ開放します。

To all students and parents, guardians

This page contains information on how to respond to the Covid-19 (classes, entering the campus, etc.)

Musashino University’s teaching philosophy is underpinned by the idea of cultivating the human character based on Buddhism and in that spirit we continue to emphasize the importance of human life. While the threat of novel coronavirus (COVID-19) infection remains unpredictable, please take actions to help avoid getting infected or infecting others at our university.

Please refer to the link for Musashino University guidelines for preventing the spread of novel coronavirus (COVID-19) infection.
(Musashino University guidelines for preventing the spread of novel coronavirus (COVID-19) infection)
And also we have posted a “Q&A” (URL:https://www.musashino-u.ac.jp/student-life/campus_life/faq/COVID-19_faq.html) with frequently asked questions regarding about the spread of novel coronavirus (COVID-19) infection (for students). If you have any questions, please read this before contacting us.

Please consult the following URL for the related info of novel coronavirus (COVID-19) infection.  (URL:https://www.musashino-u.ac.jp/news-all/news_covid-19.html)
*(Faculty members) Please refer to MUSCAT "Announcements from the University(大学からのお知らせ)" for more information.
University Response to Novel Coronavirus(COVID-19) (English)

[About entering the campus]

You are allowed to enter campus with the Infection prevention measures.
 
please read here.( 「Musashino University guidelines for preventing the spread of novel coronavirus (COVID-19) infection」) berore entering.

[Office hours]

however, s for preventing the spread of novel coronavirus (COVID-19) infection, we recommend you to make an inquiry  by phone or email. please refer to here.(Notice regarding the lifting of the State of Emergency)
(https://www.musashino-u.ac.jp/feature/news/210322_02.html)

[How to attend class]

Some face-to-fac classes will be resumed. Please refer to here for the policy of face-to-face classes.
【重要】令和3(2021)年度の授業方針(対面授業の実施)について
https://www.musashino-u.ac.jp/news/20210125-07.html

[Online classes]

Portal Site for Supporting Classes Using ICT ](Be sure to access this site. You need to log in with your Google account at Musashino University to view this site.)
For information on setting up the university's wireless LAN and installing software for online classes such as Microsoft Teams and Zoom, please refer to the "On-Campus Class Enrollment Guide" on the above site.
 
For more information on how to use Zoom, Microsoft Office, Gmail, Google Classroom, etc., please visit the Help Desk website.
※MUSIC means Musashino University Smart Intelligence Center which aims to promote information and media education.


[Library]

Use of it will be permitted by limiting the number of people and distancing the seats.
For more details, visit Library's website.

URL for online resources: http://mulibrary.hatenablog.jp/entry/off-campus-access-online-resources-eng

[Multimedia Classroom (PC Room)]

Multimedia Room (PC Room) will be limited to students who do not have a sufficient environment to study online and introduced by reservation only, while ensuring room access control and infection prevention measures as well as taking measures to avoid Three Cs to prevent infection. The way to reserve will be put on Muscat.

[Cafeteria]

Use of the cafeteria will be permitted by limiting the number of people and distancing the seats. As much as possible, please refrain from talking while eating and drinking.
The cafeteria will be closed for a while.

[Student Hall]

Cafeterias are available from 4 term in both campus.please avoid talking while eating and avoid the 3Cs while you eat.

[study room]

The study rooms  for  training program and the law and professional studies program are NOT available.
The info for resumption will be posted on Muscat.
The study rooms for gtaduate students can be used by reservation only.

[Extracurricular Activities]

The activeties with the Infection prevention measures  are allowed. In order for doing activeties, the advance application is required.

[Career Support]

Meetings with career advisors is conducted online and face-to-face, and also employment seminars, company briefings are conducted online and partial Face-to-Face. In addition, school recommendations will be issued with an advanced appointment. You will see new announcements updated periodically on MUSCAT for each event.

[Scheduled Date of  Coming to Japan]

There is a ban on traveling overseas for students, teachers and staff members.
For 14 days after your return to Japan, you are not allowed to enter the university campus or go to the Kasai International Dormitory and other related facilities.
Please record your physical symptoms and temperature twice a day for 14 days after returning or entering Japan. Please check your physical condition carefully and stay at home unless you have something urgent matter to avoid contact with others.
Details are posted on the university's website, (Musashino University guidelines for preventing the spread of novel coronavirus (COVID-19) infection

[Study Abroad Program]

Sending our students to all countries is suspended.

[Others]

The following facilities are available.
Ariake campus :  English space (Bldg No.1, 3rd floor), Asia space( Bldg No.1, 5th floor)、 CLS(Bldg No.2, 1st floor)
Musashino campus : International communication space(Bldg No.1, 1st floor),CLS(Bldg No.5 , 2nd floor)
 
※CLS is available for only pesonal learning.

Click the content you want to see
大学案内
入試情報
教育
学部
大学院(研究科)
研究科(一覧)
研究
研究所・研究室・センター
学生生活・就職

大学案内

入試情報

教育