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学生・保護者の皆様へ

このページでは新型コロナウイルスへの対応(授業、キャンパス入構など)をまとめております。

 
武蔵野大学は仏教精神を基盤とした人格教育のもと、人命に関わる問題に強い意識を持ち続けています。一人ひとりの命を救うという観点に立てば、新型コロナウイルス感染の脅威はまだ予断を許さない状況にあります。制限の緩和に伴い、学生・教職員一人ひとりが自覚と責任を持ち、「感染しない・感染させない」行動を徹底するようお願いいたします。
新型コロナウイルスまとめバナー2
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本学の新型コロナウイルス感染予防に関するガイドラインを閲覧できます、下記リンクよりご確認ください。
 
学生の皆さんは、新型コロナウイルス感染拡大に伴うよくある質問を掲載していますので、お問い合わせの前に下記リンクからお読みください。
 
※新型コロナウイルス関連のお知らせについては、「新型コロナウイルス関連ピックアップ一覧」をご確認ください。
※教員向けの授業対応等のお知らせについては、MUSCATの「大学からのお知らせ」にて順次ご案内しております。

【キャンパス入構】

感染拡大防止に留意して入構可能となります。
感染防止対策として、有明・武蔵野両キャンパス共に、
学生・教職員は以下のURLで検温場所を確認し、サーマルカメラによる検温のチェックをしてから入構してください。
(学生)
学生証による入構記録を残す必要があるため、学生証を忘れずに携行してキャンパスに通学してください。
(教職員)
入退校時には、必ずタイムカードを打刻してください。

入構にあたっては「武蔵野大学 新型コロナウイルス感染予防に関するガイドライン」を遵守するようお願いします。


【事務取扱】

7月12日(月)より窓口での対面対応は原則行わず、メールまたは電話での対応となります。各部署の連絡先一覧は、こちらをご覧ください。

【授業】

7月12日(月)以降の授業の方針については、大学ホームページで別途ご案内しております「【重要】緊急事態宣言(4回目)発令後(7月12日(月)以降)の授業等の対応について」をご確認ください。
 
また、以下に該当する場合は所管部署にご確認ください。
  • 入国制限等により入国の見込みがたたない留学生は国際課にご相談ください。
  • 発熱等の風邪症状が見られる時、濃厚接触者と判断された場合は所属キャンパスの保健室までご連絡ください。
  • 基礎疾患等によって対面授業への出席が困難な場合は、学生支援課または武蔵野学生支援室までご相談ください。


【オンライン授業】

ICTを活用した授業支援ポータルサイト
(必ずアクセスすること。閲覧には武蔵野大学のGoogleアカウントによるログインが必要です)
大学のMUSICネットワーク(無線LAN)の設定や、Microsoft Teams,Zoomなどオンライン授業で利用するソフトウェアのインストールについては、上記サイト内の「オンキャンパス授業受講ガイド」「オンライン授業受講ガイド」を確認してください。
 
MUSICヘルプデスク
Zoom, Microsoft 365(Word・Excel・PowerPoint・Teams・Yammer), Google Workspace (Gmail・Google Classroom・Googleドキュメント・Googleスプレッドシート)などの使い方は、このサイトで確認してください。問合せフォームも用意しています。
※MUSICとは、Musashino University Smart Intelligence Centerの略称で、本学における情報・メディア教育の推進を図ることを目的とした組織です。


【図書館】

利用制限を行っております。
詳細については、図書館サイトをご覧ください。
また、休館中でも使えるオンライン資料のページをご覧ください。


【マルチメディア教室(PCルーム)】

マルチメディア教室(PCルーム)は、オンライン学修環境が不十分な学生に限定し、入退室管理と感染防止対策を徹底して、三密を避ける対策を図りつつ、事前予約制でご案内しております。
※予約方法等については、別途MUSCATでご案内いたします。


【食堂】

座席の間隔を空けて使用してください。飲食中は極力話さないようにしてください。
各キャンパスの食堂の営業についてはMUSCATで確認してください。
 

【学生ホール】

両キャンパスで利用可能です。人数制限等の感染防止策を講じていますので、食事は黙食でお願いします。食事以外はマスクを着用し、大声での会話は避けてください。


【自習室】

大学院自習室、育成プログラム自習室、法曹・士業プログラム自習室は使用を禁止します。

【課外活動】

課外活動は原則禁止です。
オンラインでの活動は可能です。


【進路支援】

キャリアアドバイザー面談、就職講座、企業説明会などを原則オンラインで実施しています。

【海外渡航・渡日】

原則、学生・教職員の海外渡航は禁止とします。
また、日本に帰国・入国後14日間は大学キャンパスへの入構や葛西国際寮等の関係施設への出入りを禁止します。
14日間は自宅等での経過観察期間として体調と体温を記録してください。入念に体調の観察を行うとともに、やむを得ない場合以外は自宅に滞在し、他人との接触を避けて自宅で過ごしてください。

詳細は「新型コロナウイルス感染予防に関するガイドライン」をご確認ください。


【留学プログラム】

全ての国への派遣を中止しています。


【その他】

以下の施設は緊急事態宣言の間、閉室します。
有明キャンパス :イングリッシュスペース(1号館3階)・アジアスペース(1号館5階)、CLS (2号館1階)
武蔵野キャンパス:国際交流スペース(1号館1階)、CLS(5号館1、2階)
※武蔵野キャンパスのCLSは7/17(土)から閉室します。


To all students and parents, guardians

This page contains information on how to respond to the Covid-19 (classes, entering the campus, etc.)

Musashino University’s teaching philosophy is underpinned by the idea of cultivating the human character based on Buddhism and in that spirit we continue to emphasize the importance of human life. While the threat of novel coronavirus (COVID-19) infection remains unpredictable, please take actions to help avoid getting infected or infecting others at our university.

Please refer to the link for Musashino University guidelines for preventing the spread of novel coronavirus (COVID-19) infection.
(Musashino University guidelines for preventing the spread of novel coronavirus (COVID-19) infection)
And also we have posted a “Q&A” (URL:https://www.musashino-u.ac.jp/student-life/campus_life/faq/COVID-19_faq.html) with frequently asked questions regarding about the spread of novel coronavirus (COVID-19) infection (for students). If you have any questions, please read this before contacting us.

Please consult the following URL for the related info of novel coronavirus (COVID-19) infection.  (URL:https://www.musashino-u.ac.jp/news-all/news_covid-19.html)
*(Faculty members) Please refer to MUSCAT "Announcements from the University(大学からのお知らせ)" for more information.
University Response to Novel Coronavirus(COVID-19) (English)

[About entering the campus]

You are allowed to enter campus after taking measures to prevent the spread of infection.
Please check your temperature with a thermal camera before entering campus.  The locations of the thermal cameras are posted on the following website. 
(Student)
Please bring your student card to record your entry.

(Faculty and staff)
Please clock in with your ID card.


[Office hours]

From Monday 12 July 2021, for any administration enquiries please use email or telephone. As a general rule, face-to-face enquiries will not be possible during the State of Emergency.
Please refer to the guide for office contact details.(https://www.musashino-u.ac.jp/feature/COVID-19/inquery.html)

[How to attend class]

The policy for classes after July 12 (Monday) will be announced separately on the university website.
 
  • Please consult with the International Relations Office if you are international students who are unlikely to enter Japan due to the immigration restrictions, etc.
  • Please immediately report to the Health Center of the campus where you belong to. if you have symptoms of  a cold such as fever, or if you are judged to be a close contact.
  • Please consult with the Student Support Office or Musashino Student Support Office if it is difficult for you to attend the face-to-face classes due to underlying disease etc.

[Online classes]

[ Support Portal Site for Classes Using ICT ]
 (Be sure to access this site. You need to log in with your Google account at Musashino University to view this site.)
For information on setting up the university's MUSIC Network (wireless LAN) and installing software for online classes such as Microsoft Teams and Zoom, please refer to the "On-Campus Class Enrollment Guide""Online Class Enrollment Guide"  on the above site.
 
For more information on how to use Zoom, Microsoft 365(Word・Excel・PowerPoint・Teams・Yammer), Google Workspace (Gmail・Google Classroom・Google Docs・Google Sheets) etc., please visit this website.
※MUSIC means Musashino University Smart Intelligence Center which aims to promote information and media education.


[Library]

Musashino Unibersity Library has a limitation of use  during the declaration of a state of emergency.
For more details, visit Library's website.

URL for online resources: http://mulibrary.hatenablog.jp/entry/off-campus-access-online-resources-eng

[Multimedia Classroom (PC Room)]

Multimedia Room (PC Room) will be limited to students who do not have a sufficient environment to study online and introduced by reservation only, while ensuring room access control and infection prevention measures as well as taking measures to avoid Three Cs to prevent infection. The way to reserve will be put on Muscat.

[Cafeteria]

Keep silence and distancing while using cafeteria. Further more information, check on MUSCAT

[Student Hall]

Student Halls on both campuses are availabile.
The university is taking measures to prevent COVID-19 infection.
Please have your meal silently, wear your mask when not eating, and do not talk loudly.

[study room]

The study rooms for graduate school, trainning program, law and prfessional studies program are not available.

[Extracurricular Activities]

All extracurricular activities will be prohibited under the state of emergency.
Online activities are possible.

[Career Support]

Meetings with career advisors is conducted online and also employment seminars, company briefings are conducted online.You will see new announcements updated periodically on MUSCAT for each event.

[Scheduled Date of  Coming to Japan]

There is a ban on traveling overseas for students, teachers and staff members.
For 14 days after your return to Japan, you are not allowed to enter the university campus or go to the Kasai International Dormitory and other related facilities.
Please record your physical symptoms and temperature twice a day for 14 days after returning or entering Japan. Please check your physical condition carefully and stay at home unless you have something urgent matter to avoid contact with others.
Details are posted on the university's website, (Musashino University guidelines for preventing the spread of novel coronavirus (COVID-19) infection

[Study Abroad Program]

Sending our students to all countries is suspended.

[Others]

The following facilities are closed during a state of Emergency.
Ariake campus :  English space (Bldg No.1, 3rd floor), Asia space( Bldg No.1, 5th floor)、 CLS(Bldg No.2, 1st floor)
Musashino campus : International communication space(Bldg No.1, 1st floor)、CLS(Bldg No.5 , 2nd floor)
※CLS (Bldg No.5 , 2nd floor) will be closed from Saturday, July 17th

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