HOME

学生・保護者の皆様へ

このページでは新型コロナウイルスへの対応をまとめております。

 
武蔵野大学は仏教精神を基盤とした人格教育のもと、人命に関わる問題に強い意識を持ち続けています。一人ひとりの命を救うという観点に立てば、新型コロナウイルス感染の脅威はまだ予断を許さない状況にあります。制限の緩和に伴い、学生・教職員一人ひとりが自覚と責任を持ち、「感染しない・感染させない」行動を徹底するようお願いいたします(「【随時更新】新型コロナウイルスの感染拡大に伴う、注意喚起および方針について(在学生・教職員向け)」)。

なお、入構する際には「一部対面授業開始に伴う新型コロナウイルス感染症拡大防止対策について」をご確認ください。学生の皆さんは、「(学生用)新型コロナウイルス感染拡大に伴う「よくある質問」を掲載していますので、お問い合わせの前にこちらをお読みください。
※新型コロナウイルス関連のお知らせについては、「新型コロナウイルス関連ピックアップ一覧」をご確認ください。
※教員向けの授業対応等のお知らせについては、MUSCATの「大学からのお知らせ」にて順次ご案内しております。
To all students and parents, guardians

To all students and parents, guardians

On this page, you can check the updated information.

Musashino University’s teaching philosophy is underpinned by the idea of cultivating the human character based on Buddhism and in that spirit we continue to emphasize the importance of human life. While the threat of COVID-19 remains unpredictable, please take actions to help avoid getting infected or infecting others at our university.(「【随時更新】新型コロナウイルスの感染拡大に伴う、注意喚起および方針について(在学生・教職員向け)」)。

And also, please read here (Measures for Preventing the Spread of COVID-19 to Facilitate the Partial Resumption of Face-to-Face Sessions) when you enter campus.  We have posted a “Q&A” with frequently asked questions regarding about the spread of the new coronavirus infection (for students). If you have any questions, please read this before contacting us.

Please consult the following URL for the related info of Novel Coronavirus (COVID-19). (URL:https://www.musashino-u.ac.jp/news-all/news_covid-19.html)
*(Faculty members) Please refer to MUSCAT "Announcements from the University(大学からのお知らせ)" for more information.

※ご覧になりたい内容をクリックしてください。
Click the content you want to see
新型コロナウイルスの対応まとめ(日本語)

【キャンパス入構】

一部授業、PCルーム、証明書自動発行機の利用等を除き、キャンパスへの入構を自粛としますので、不要不急のキャンパス内立ち入りはお控えください。

入構にあたっては「一部対面授業開始に伴う新型コロナウイルス感染症拡大防止対策について」をご確認ください。

【事務取扱】

12月21日(月)より全ての部署の窓口・電話対応等の事務取扱時間を月曜から金曜の10時から15時に短縮しておりましたが、1月12日(火)より窓口での対面対応は原則行わず、メールまたは電話(時間短縮10:00~15:00)での対応となります。詳しくはこちらをご確認ください。
「緊急事態宣言」に伴う授業等の対応について

【授業】

原則オンライン授業ですが、実験・実習・実技等の諸活動や学外での実習等に加えて、ゼミ等の基幹科目やプロジェクト型の科目等においては、一部対面授業を実施します。

【オンライン授業】

オンライン授業の受講方法やツールの使用方法等については以下をご確認ください。
(GoogleClassroom、Google Meet、Zoomなど)
 
(1)授業の内容について
科目担当教員に確認してください。
 
(2)ツールの使い方について
武蔵野大学オンライン授業の受講ガイドをご確認ください。
大学から発行されたGoogleアカウントでログインしてから開いてください
 
②ご不明な点はMUSICヘルプデスクにお問い合わせください。
TEL:042-468-3503
Email:m_helpd@musashino-u.ac.jp
 
※MUSICとは、Musashino University Smart Intelligence Centerの略称で、本学における情報・メディア教育の推進を図ることを目的とした組織です。

【図書館】

当面の間、休館とします。
郵送貸出は行っております。
詳細については、図書館サイトをご覧ください。
また、休館中でも使えるオンライン資料のページをご覧ください。

【マルチメディア教室(PCルーム)】

マルチメディア教室(PCルーム)は、オンライン学修環境が不十分な学生に限定し、入退室管理と感染防止対策を徹底して、三密を避ける対策を図りつつ、事前予約制でご案内しております。
※予約方法等については、別途MUSCATでご案内いたします。

【食堂】

人数制限を設け、座席の間隔を空けての使用を許可します。飲食中は極力話さないようにしてください。
なお、当面の期間、食堂の営業は休止とさせていただきます。

【学生ホール】

両キャンパスで利用可能です。人数制限等の感染防止策を講じていますので、飲食中は極力話さず、食事以外はマスクを着用し、大声での会話は避けてください。

【自習室】

育成プログラム及び法曹・士業プログラム自習室は使用禁止としています。
大学院自習室は修士論文提出後の1/19(火)以降閉室とします。

【課外活動】

緊急事態宣言中は原則活動禁止です。オンラインでの活動は可とします。

【進路支援】

キャリアアドバイザー面談をオンラインで、就職講座、企業説明会などを原則オンラインで実施します。また、学校推薦書の発行は予約制で実施をしています。いずれもMUSCATで情報をご案内しています。

【海外渡航・渡日】

日本に帰国・入国後14日間は大学キャンパスへの入構や葛西国際寮等の関係施設への出入りを禁止します。14日間は自宅等での経過観察期間として体調と体温を記録してください。入念に体調の観察を行うとともに、やむを得ない場合以外は自宅に滞在し、他人との接触を避けて自宅で過ごしてください。
大学HP「【随時更新】新型コロナウイルスの感染拡大に伴う、注意喚起および方針について(在学生・教職員向け)」に詳細を掲示しています。

【留学プログラム】

全ての国への派遣を中止しています。全ての国への派遣を中止しています。

【その他】

以下の施設は利用できません。
有明キャンパス :イングリッシュスペース(1号館3階)・アジアスペース(1号館5階)
武蔵野キャンパス:国際交流スペース(1号館1階)、CLS(5号館1、2階)

※CLSは有明キャンパスは閉室し、武蔵野キャンパスのみ開放します(グループ活動を禁止とし、個人の自習スペースとしての開放)。
University Response to Novel Coronavirus(COVID-19) (English)

[About entering the campus]

You are allowed to enter campus for attendance to part of classes, the use of library, Multimedia Room (PC Room) or vending machine for certifications. when you come to campus,

please read here. (Measures for Preventing the Spread of COVID-19 to Facilitate the Partial Resumption of Face-to-Face Sessions)  berore entering.

[Office hours]

Phone and mail services are available on Monday thru Friday between 10:00 a.m. to 3:00 p.m, and counter service is close from 12th January. please refer to here for more.([【重要】「緊急事態宣言」に伴う授業等の対応について])

[How to attend class]

Some classes including practical trainings, experiments, seminars and so on will be held with face to face.

[Online classes]

Please check how to take online classes and use the following tools.
(GoogleClassroom、Google Meet、Zoom, others)
 
(1) Class contents
Please ask the faculty member in charge of the subject.
(2) How to use each tools
① Please check online Classes Manual.
(URL:https://sites.google.com/musashino-u.ac.jp/music-ictguide
※only in Japanese
Login with your login ID and password issued by Musashino University.
②  Please ask MUSIC helpdesk if you have any trouble.
http://mubs.jp/pc-support/
TEL:042-468-3503
Email:m_helpd@musashino-u.ac.jp
※MUSIC means Musashino University Smart Intelligence Center which aims to promote information and media education.

[Library]

Musashino University Library stops the services. The service of lending by mail is available.
For more details, visit Library's website.

URL for online resources: http://mulibrary.hatenablog.jp/entry/off-campus-access-online-resources-eng

[Multimedia Classroom (PC Room)]

Multimedia Room (PC Room) will be limited to students who do not have a sufficient environment to study online and introduced by reservation only, while ensuring room access control and infection prevention measures as well as taking measures to avoid Three Cs to prevent infection. The way to reserve will be put on Muscat.

[Cafeteria]

Use of the cafeteria will be permitted by limiting the number of people and distancing the seats. As much as possible, please refrain from talking while eating and drinking.
The cafeteria will be closed for a while.

[Student Hall]

Cafeterias are available from 4 term in both campus.please avoid talking while eating and avoid the 3Cs while you eat.

[study room]

The study rooms  for  training program and the law and professional studies program are NOT available.
The study rooms for graduate students will be close after the submission of master's thesis.

[Extracurricular Activities]

All activities are restricted during a state of emergency. The activities through online are allowed.

[Career Support]

Meetings with career advisors, employment seminars, company briefings are conducted online and partial Face-to-Face. In addition, school recommendations will be issued with an advanced appointment. You will see new announcements updated periodically on MUSCAT for each event.

[Scheduled Date of  Coming to Japan]

For 14 days after your return to Japan, you are not allowed to enter the university campus or go to the Kasai International Dormitory and other related facilities.
Please record your physical symptoms and temperature twice a day for 14 days after returning or entering Japan. Please check your physical condition carefully and stay at home unless you have something urgent matter to avoid contact with others.
Details are posted on the university's website, (「【随時更新】新型コロナウイルスの感染拡大に伴う、注意喚起および方針について(在学生・教職員向け)」

[Study Abroad Program]

Sending our students to all countries is suspended.

[Others]

The following facilities are closed,
Ariake campus :  English space (Bldg No.1, 3rd floor), Asia space( Bldg No.1, 5th floor)、 CLS(Bldg No.2, 1st floor)
Musashino campus : International communication space(Bldg No.1, 1st floor)

CLS(Musashino Bldg No.5 , 2nd floor) is available for only pesonal learning.

大学案内
入試情報
教育
学部
大学院(研究科)
研究科(一覧)
研究
研究所・研究室・センター
学生生活・就職

大学案内

入試情報

教育